Hoi, ik ben Eva en dit is mijn blog met Paleo recepten. Wat leuk dat je hier een kijkje komt nemen :). 

Pompoenhummus

Pompoenhummus

Pompoen behoort tot de wintergroenten en is in seizoen tussen september en maart. Ook buiten deze maanden kan je gemakkelijk pompoen eten omdat ze vrij lang houdbaar zijn.

Als je mijn blog regelmatig leest weet je ondertussen waarschijnlijk wel hoe verzot ik ben op pompoen. En met goede reden, je kunt er namelijk zulke diverse gerechten mee maken. Neem bijvoorbeeld eens een kijkje bij deze recepten met pompoen:

Ook deze maand maakte ik weer iets heerlijks met deze prachtige wintergroente, namelijk een romige hummus met pompoen.

Serveer de hummus met verse rauwkost als gezond tussendoortje. Ook erg lekker is het om sesamcrackers te besmeren met de hummus en dan te beleggen met plakjes tomaat of avocado.

Dit heb je nodig:

  • 1½ kopje pompoenpuree
  • 2 eetlepels tahin
  • 2 eetlepels extra vierge olijfolie (van zo goed mogelijke kwaliteit)
  • ½ theelepel komijn
  • ½ theelepel milde paprika
  • peper en zout naar smaak

Zoveel tijd heb je nodig:

  • Keukentijd: 10 minuten

Zo maak je het:

Mix alle ingrediënten met een keukenmachine, blender of staafmixer goed door elkaar. Jep, that’s all…. en nu lekker smullen maar :).



Gevulde Portobello's

Gevulde Portobello's

Pompoengranola

Pompoengranola