Hoi, ik ben Eva en dit is mijn blog met Paleo recepten. Wat leuk dat je hier een kijkje komt nemen :). 

Perentoetje met sinaasappel en chiazaad

Perentoetje met sinaasappel en chiazaad

Door chiazaad te combineren met kokosmelk ontstaat er een soort pudding… ideaal om toetjes mee te maken in alle smaken van de regenboog. Ik maakte een toetje met peren en sinaasappel en at het vervolgens als ontbijt. Heerlijk!

Dit recept kwam tot stand door een combi van perenmoes met romige chiapudding te maken.

Chiazaad is best duur, zeker nu het bekend is geworden als een superfood. Helaas heeft dat de prijs flink opgevoerd in de afgelopen paar maanden. Ik vind het dan wel grappig om te horen dat er mensen zijn die chiazaad als volgelvoer verkopen. Vanavond besteedt de Keuringsdienst van Waarde er een hele aflevering aan. Ik ben benieuwd :).

Dit heb je nodig voor 2 personen:

  • sap van een ½ sinaasappel
  • 2 eetlepels water
  • 4 kleine peren (of 2 grote)
  • 1 theelepel kaneel
  • 1 blik (400 ml) kokosmelk
  • 4 eetlepels chiazaad

Zoveel tijd heb je nodig:

  • Keukentijd: 10 minuten
  • Koeltijd: minimaal 1 uur

Zo maak je het: 

Schil de peren, ontdoe ze van de harde kern en snijd ze in blokjes. Pers de halve sinaasappel en breng dit samen met het water en kaneel zachtjes aan de kook. Voeg de blokjes peer toe en laat dit op een laag pitje ongeveer 5 minuten koken tot de peer heel zacht is geworden.

Gebruik een vergiet om de peer van het sap te scheiden (gooi het sap niet weg hoor… zet het in de koelkast en drink het morgen bij je ontbijt; lekker en gezond).

Mix de perenmoes en kokosmelk met een staafmixer glad en roer er vervolgens de chiazaadjes doorheen.

Schep het toetje in glaasjes of kommetjes en zet het minimaal 1 uur in de koelkast.

Hmmmmmmmmmmmmm!



Kipsalade

Kipsalade

Tamme kastanjesoep

Tamme kastanjesoep