Hoi, ik ben Eva en dit is mijn blog met Paleo recepten. Wat leuk dat je hier een kijkje komt nemen :). 

Een weekje Paleo (2)

Een weekje Paleo (2)

Een tijdje geleden heb ik een weekje bijgehouden wat we allemaal aten in Een weekje Paleo (1). Deze post is toen zeer enthousiast ontvangen en daarom trakteer ik jullie op een tweede weekje Paleo. Komt 'ie:

 

Dag 1

Dag 1.jpg

Ochtend: Een super simpele omelet met champignons, ontbijtspek en paprika. En ‘on the side’ een kopje pompoensoep.

Middag: Handgeplukte sla uit schoonmoeders tuin met gekookte bietjes, appel en balsamico-dressing (mix een eetlepel balsamico met een eetlepel olie en eventueel wat peper en zout, heel makkelijk).

Avond: Geroerbakte varkensreepjes met sperziebonen en bietjessalade met appel.

 

Dag 2 

Dag 2.jpg

Ochtend: Omelet met geraspte zoete aardappel en ontbijtspek. Wie zegt dat elke ochtend ontbijten met eieren saai is? Wij eten inderdaad veel omelet, maar vrijwel nooit dezelfde twee ochtenden achter elkaar. 

Middag: Handgeplukte sla uit schoonmoeders tuin met eiersalade en tomaat. Pompoensoep om het af te maken. Soep maak ik bijna elke week en vries dan een paar porties in om mee te nemen naar het werk als ik niet voldoende avondeten over hou voor de volgende dag. Werkt super goed. 

Avond: Karbonade met gestoomde groenten en gesmolten kaas. Hmmmmm.

 

Dag 3 

Ochtend: Vanmorgen had ik eens geen zin in omelet… daarom roerbakte ik bietjes en wortel met wat peper en zout. Is snel klaar en super voedzaam. Met nog een restje pompoensoep kan ik de dag energiek beginnen.

Middag: Flinke salade met ei, tomaat. ui, komkommer, druiven, kaas en als marinade wat homemade mayonaise gemengd met balsamico. Verder een handjevol verse kersen en een milkshake met kersen. De milkshake had ik de avond ervoor al gemaakt en in een luchtdichte glazenpot meegenomen naar het werk. Daar heb ik hem voor de lunch even in de vriezer gezet. Heeeeerlijk! 

Avond: Gehaktballen in tomatensaus met gestoomde sugar snaps. Als toetje hebben we een meloen soldaat gemaakt. 

 

Dag 4 

Dag 4.jpg

Ochtend: Omelet met ontbijtspek, tomaat, ui en kaas.

Middag: Groentesoep, twee vette haringen met ui, een halve komkommer bestrooid met zout en een handvol verse kersen.

Avond: Flink gevulde salade met ei, druiven, komkommer, tomaat, kokos-paleo-mix, ui en spek. Daarbij kippenpoten uit de oven. Kip uit de oven is heel makkelijk te maken, namelijk: braadt de poten kort aan in een pan op hoog vuur totdat het velletje knapperig is. Verplaats de kip naar een ovenschaal met een laagje water en 3 bouillonblokjes, bestrooi met peper en zout, dek af met folie en zet in de oven op 200 graden, minimaal 45 minuten. Haal 10 minuten voordat je gaat eten het folie van de schaal.  

 

Dag 5 

Ochtend: Pannenkoek met frambozen, blauwe bessen en ahornsiroop. Hier kan je me voortaan voor wakker maken (hint-hint), wat is dit lekker zeg! De pannenkoek maak je door 1 banaan met 1 ei te mengen in een kom en daarna in kokosolie bakken op middelhoog vuur.  

Middag: Tonijnsalade met komkommer en tomaat. Dit is zo’n ‘go-to- recept als er te weinig avondeten is overgebleven. Tonijnsalade is zo klaar en vult heel goed. Met een avocado, hardgekookt ei,  komkommer of tomaat erbij heb je een complete maaltijd zonder enige moeite te hoeven doen. 

Avond: De rest van de kippenpoten, aangebrande pannenkoekjes, groentesoep en gestoomde broccoli met kaas en ontbijtspek.

 

Dag 6 

Dag 6.jpg

Ochtend: Omelet zoete aardappel-banaan.

Middag: Courgette met ui en brie. Brie hebben we normaal gesproken niet in huis, maar deze hebben we gekregen en aangezien wij vrijwel nooit iets weggooien… Werkwijze; courgette in plakken snijden, aan twee kanten bakken in een pan totdat beide kanten wat bruin gekleurd zijn, bekleden met brie, ui en wat Italiaanse kruiden en 5 minuten onder de gril zetten tot de brie gesmolten is. Het zijn een soort van mini pizza’s! 

Avond: Groente-quiche-cake, gehaktballetjes, tonijn-avocado salade (prak een avocado, mix met een eetlepel mayonaise, een blikje tonijn, scheutje limoensap en peper en zout naar smaak), champignons gevuld met brie en Italiaanse kruiden, zoete aardappel met knoflook. 

 

Dag 7 

Dag 7.jpg

Ochtend: Omelet banaan. Ok… nu had ik geen trek meer in omelet en zelfs niet meer in banaan, maar het is het einde van de week en de koelkast is dan, als we het goed hebben gedaan, zo goed als leeg.     

Middag: Wrap met guacamole, sla, tomaat en kipgehakt. Deze wraps waren een testje en zeer geslaagd. Het recept komt binnenkort op het blog te staan. Ik heb alleen een iets grotere pan nodig want zoals je ziet… er is geen wrap te zien op deze foto HAHAHA.

Avond: Rijk gevulde salade met noten, feta, gerookte kip, tomaat, komkommer, appel en ei. Deze prachtige salade heeft mijn vriend gemaakt. Ziet er heerlijk uit toch?

 

Zo, dit was weer een hele week vol ideeën. Misschien valt het je op… we eten niet elke dag iets anders. We proberen zo gevarieerd mogelijk te eten, maar we hebben ook een drukke week waarin we moeten werken. Tijd om elke avond uitgebreid te koken is er gewoon niet en om deze reden eten we veel soep, salades en omeletten. Dit is niet saai…je kunt namelijk eeuwig variëren. Ik probeer altijd zoveel mogelijk verschillende gerechten op tafel te zetten. Elke avond blijven er restjes over die de volgende dag kunnen dienen als lunch, of die de avond erna verwerkt kunnen worden in een ander gerecht. 

Ik hoop dat dit overzicht je ideeën geeft en mocht je vragen of opmerkingen hebben dan hoor ik die natuurlijk dolgraag. 



Wraps!

Wraps!

Kipcurry met pompoenpuree

Kipcurry met pompoenpuree