Hoi, ik ben Eva en dit is mijn blog met Paleo recepten. Wat leuk dat je hier een kijkje komt nemen :). 

Een weekje Paleo (1)

Een weekje Paleo (1)

Wil je ook overstappen op Paleo, maar weet je niet goed hoe te beginnen? Misschien helpt een overzichtje van een week Paleo je verder. Ik heb de week voor Pasen elke maaltijd gefotografeerd en bijgehouden wat we precies gegeten hebben. Ook heb ik bijgehouden hoeveel tijd ik ongeveer per maaltijd in de keuken heb gestaan. Zoals je ziet hoeft het koken volgens Paleo helemaal niet lang te duren!

Het helpt ook zeker als je een planning maakt. Ik maak elke vrijdagavond een planning voor de hele week, schrijf een boodschappenlijstje en haal dan op zaterdag alle ingrediënten in huis. Op zondag besteed ik ongeveer twee uurtjes om zoveel mogelijk voor te bereiden voor de rest van de week. Ik dop boontjes, maak wortels schoon, snijd alvast wat uitjes, kook eitjes, etc. Op die manier hoef ik geen uren in de keuken te staan als ik thuis kom van mijn werk.

Een grote pan soep klaar maken helpt je ook prima de week door. Meestal maak ik van een bepaald gerecht genoeg voor 2 dagen zodat het de volgende dag mee naar het werk kan of als ontbijt gegeten kan worden. 

Paleo dag 1

Dag 1 (vrijdag)
Ochtend, 5 minuten: omelet met bacon, cherrytomaat en geitenkaas.
Middag, 5 minuten: simpele komkommer salade met cherrytomaat, feta en noten. 
Avond, 15 minuten: salade met zalm.

Paleo dag 2

Dag 2 (zaterdag)
Ochtend, 2 minuten: yoghurt met druiven, kokos-paleo-mix en een scheutje ahornsiroop.
Middag, 0 minuten: een banaan en een handje noten.
Avond, 20 minuten: biefstukje, gebakken aardappels met rozemarijn, sla, tomaat en avocado.

Dag 3 (zondag)
Ochtend, 2 minuten: twee bananen met kokos-paleo-mix.
Paasbrunch: gevulde eieren met avocado, gevulde eieren met zalm, gewokte kip met mango, bietjessalade met appel en pompoensoep. Ik heb alleen de bietjessalade en pompoensoep gemaakt (en meteen heel veel), mijn moeder verzorgde de rest :). Was heerlijk mam!
Avond, 20 minuten: hamburgers, salade met appel, tomaat en feta.

Paleo dag 4

Dag 4 (maandag)
Ochtend, 0 minuten: bietjessalade met een halve hamburger, allemaal over van de dag ervoor.
Middag: overgeslagen omdat ik nog vol zat met bietjes…dus een foto van de natuur tijdens de dagelijkse wandeling… ook leuk :).
Avond, 25 minuten: hamburgers van geitengehakt (van de geitenboerderij), restantje bietjessalade, tonijn-appel salade, gestoomde sperziebonen met extra roomboter.

Dag 5 (dinsdag)
Ochtend, 0 minuten: weer die bietjessalade...zoveel was er over. 
Middag, 0 minuten: tonijn-appel salade, over van de avond ervoor. 
Avond, 5 minuten + 90 minuten oventijd: kippenpoten met paprika en champignons.

Paleo dag 6

Dag 6 (woensdag)
Ochtend, 0 minuten: Bakbanaan met honing. Dit was mijn eerste bakbanaan… smaakt een beetje als aardappel? Raar ding.  
Middag, 10 minuten: Het laatste beetje tonijn-appel salade en bananenpudding met chia-zaad
Avond, 15 minuten: kalkoendrumsticks (uit de slowcooker, dus… erin leggen en 6 uur niet naar omkijken… het kan haast niet makkelijker) met gewokte sperziebonen en een hele grote lepel mayonaise. 

Dag 7 (donderdag)
Ochtend, 5 minuten: pompoensoep en twee mandarijntjes.
Middag, 5 minuten: twee kalkoendrumsticks en een tomaat.
Avond, 0 minuten: absoluut niets Paleo aan… we zijn uit eten geweest bij de Thai in Breukelen en als ik een beetje mijn best had gedaan had ik waarschijnlijk prachtig Paleo kunnen eten maar de sate riep mijn naam... het biertje trouwens ook :).

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Ik ben van plan binnenkort nog een weekje Paleo in kaart te brengen. Als je vragen hebt kan je altijd een bericht achterlaten in de comments hieronder.



Ghee met verse kruiden

Ghee met verse kruiden

Daarom volg ik Paleo!

Daarom volg ik Paleo!